Pipcyk
Model: Fiat 126p FL
Rocznik: 1987
Pojemność: 670 ccm
Miejscowość: Lisia Góra
Opis:


Maluch został zakupiony w 2002roku przez mojego brata od jego dobrego znajomego byl w stanie BDB po czym po roku eksploatowania zostal odstawiony i nieuzywany. W roku 2004 stalem sie posiadaczem tego wlasnie "monstrum" ktory byl jeszcze w kolorze pomarańczowym. Po kilku miesiacach jazdy takim juz lekko "sypiacym" sie egzeplarzem zabrałem się za jego remont i przerobki ktore trwaja do dziś =)

Modyfikacje:


Nadwozie:
Zostało dokładnie wyremontowane. Kazda nawet najmniejszy wykwit rdzy zostal dokladnie zlikwidowany oraz zagruntowany. Wiekszosc nierownosci zostalo zaspawane i wygładzone szpachlą. Całe nadwozie zostało obspawane oraz w wiekszości miejsc wzmocnione. Po tych pracach cała powierzchnia nadwozia została pokryta tzn. podkładówką. Nastepnie ze srodka wszystko co zbedne zostało usunięte oraz została zbita masa wygłuszająca (w celu zredukowania masy pojazdu). Po tych wszystkich pracach całe nadwozie zostało wymalowane lakierem "czerwony racing". Drzwi, pokrywa silnika oraz pokrywa bagażnika zostały wymalowane na czarny mat przez co pojazd zwraca na siebie wiekszą uwage co widać na zdjęciach. Aktualnie został już wyobklejany w pole pod numer startowy itd. Liczba reklam firm i indywidualnych stron ciągle sie powiększa przez co zwiększa sie tez zainteresowanie innych uczestników dróg.

Silnik:
+ głowica splanowana o 3,4mm
+ "strumienica" dolotu zrobiona na wzór rallycrossowej
+ wydajny, przelotowy tłumnik własnej konstrukcji
+ tzw. słon na dolocie powietrza do wentylatora
+ wyczynowy wałek Ireco 7 (odpowiednik Świątka 730)
+ lekkie, wyważone koło zamachowe
+ wyczynowe, Lekkie kółka rozrządu oraz wzmacniany łańcuszek
+ wyrównane kanały dolotowe w głowicy oraz wypolerowane kanały wygechowe
+ odchudzone i polerowane zawory
+ usuniete prowadnice zaworów (wystająca ich część w kanałach dolotowych)
+ zalany olejem Mobil 1 10W40 (półsyntetyk)
+ docisk wraz ztarczą sprzęgłową od CC
+ wzmacniane przegłuby oraz odpowiednio przerobione i zespawane zabieraki
+ odchudzone tzn. koniki w układzie rozrządu
+ rozwiercony gaźnik oraz wypolerowany
+ dysza paliwa 130
+ sztywne mocowanie silnika
+ usunięty filtr powietrza a w zamian zastosowana mata filtrująca

Zawieszenie i układ jezdny:
+ przód - resor sklepany na 5cm (bardzo nisko siedzi przód)
+ tył - sprężyny obciete o 1,25zwoja owinięta cała gumą usztywniającą
+ utwardzone amortyzatory poprzez zmiane oleju na Hipol
+ szybki układ kierowniczy
+ "halt pasy" z tyłu

Inne:
+ fotel kubełkowy BiMarco
+ rozpórka
+ sportowa kierownica "monza"
+ "kombinowany" ręczny (wkrótce hydrauliczny)
+ brak tapicerek i wszystkiego co "zbędne"
+ obrotomierz z DF
+ zegary podswietlone na niebiesko diodami LED
+ odpalanie na przycisk


Plany:


- splanować głowice na ok5-6mm i wykonać przeróbki związane z tak dużym splanowaniem głowicy
- drugi fotel kubełkowy
- pasy szelkowe- *klatka bezpieczeństwa
- obspawać od nowa zgrzewy
- wymienić z tyłu amortyzatory na jakieś gazowe
- od nowa wypolerować lub wyrównać wszystkie kanały oraz wypolerować zawory
- strumienica wydechu "breda"
- nowe sprzęgło z dociskiem
- zalać silnik olejem Castrol RS 10W/60 (pełen syntetyk)
- ZNALEŚĆ SPONSORA NA STARTY =D

Galeria Zdjęć


Zobacz samochody innych klubowiczów:

Astarrot
Bandzior
BIGer
Bimer23
Burdi
Bushman
Dawid
Dominik
Jurand19
Krzysiek
Małkers
Mis126
Pipcyk
PiotrG802
Szczepan